Čárový kód se během několika desetiletí stal standardem, který se používá prakticky celosvětově. Můžou ale bez něj obchodníci fungovat?
Umíte si představit moderní obchody bez čárového kódy? My rozhodně ne. Přemýšleli jste ale někdy nad tím, jak vlastně vznikají? Pokud ano, tak vám v tomto článku přinášíme odpověď.
Jak se zaregistrovat?
EAN 13 je potřeba nejprve získat, než jej budete moct začít používat. Nejedná se totiž o číslo, které byste si mohli sami vymyslet a následně používat. Pokud budete dost kreativní, tak byste i mohli. Přineslo by vám to ale spoustu problémů, o kterých vám povíme níže. Nyní se pojďme zaměřit na registraci čárových kódů.
Čárové kódy EAN 13 si musíte zaregistrovat, abyste je mohli používat. Jelikož by se mělo jednat o unikátní kód přímo pro váš produkt a lokalitu, je potřeba k jeho zaregistrování použít prostředníka. Společnost Barcodes proto nabízí generátor EAN kódů za velice nízkou cenu a s doručením přímo na vaši emailovou adresu prakticky obratem po objednání.
O co přijdete?
Abyste ale mohli čárový kód používat, musíte použít EAN 13 generator v podobě oficiálního registrátora. Ten vás nejprve zapíše do oficiálního rejstříku a vy pak budete platit pravidelný poplatek na základě vaší tržby. Tento poplatek vám ale přinese celou řadu benefitů, ke kterým byste se jinak neměli šanci dostat. A to i v případě, že provozujete čistě internetový obchod.
Čárové kódy jsou totiž něčím, co má velkou váhu v největších katalozích. Jestliže čárové kódy nebudete používat, může se stát, že vás ty největší vůbec nezapíšou. Někteří sice EAN přímo nepožadují, ale dávají jasně najevo, že obchodníky bez čárových kódů penalizují ve vyhledávání. Proto rozhodně neotálejte a čárové kódy si pro svoje zboží určitě zaregistrujte. Může vám totiž přivést bonusové příjmy v podobě návštěvnosti zdarma.