Otázky, které si nejčastěji k EET pokládáme, a odpovědi na ně

Koronavirová pandemie napáchala nejen v České republice, ale taktéž ve světě, celou spoustu škod. U nás se kvůli ní zrušilo mnoho věcí, řada věcí se zase jenom pozměnila. Například došlo k posunutí 3 a 4 vlny EET, která měla začít letos v květnu. Týkat se měla už všech podnikatelů, a to i drobných živnostníků, kteří jsou například právníky, lékaři nebo veterináři. I když si řada z nich oddechla, přesto musí mít všichni na paměti, že došlo jenom k odkladu spuštění posledních dvou vln. K jejich opětovanému spuštění dojde prvního ledna příštího roku.

Tím se ostatně zodpověděla jedna z velice často pokládaných otázek, které si zejména živnostníci kladou. Není to však jediná otázka, na kterou chtěli znát odpověď. Na co dalšího se nejčastěji ptají?

Týká se EET všech podnikatelů? Tedy i OSVČ?

Jak již bylo zmíněno, v posledních dvou vlnách se dotkne elektronická evidence tržeb naprosto všech podnikatelů, a to i drobných živnostníků čili osob samostatně výdělečně činných. V současné době už nezáleží na velikosti obratu, zkrátka každý musí své tržby evidovat (pakliže přijímá platbu v hotovosti – platby online či platby kartou jsou automaticky evidovány bankou).

Musím mít internetové připojení?

Řada menších podnikatelů při vykonávání své práce nemá k dispozici internetové připojení, skrze které by odesílali údaje o provedené platbě. Proto se zejména tito podnikatelé ptají, jestli si musí nebo nemusí pořídit internetové připojení. Odpověď je, že “ne, nemusí”. Je možné požádat o zařazení do takzvaného zvláštního režimu, ve kterém stačí splnit několik podmínek. Pokud podmínky splňujete, je možné, že budete účtenky vypisovat ručně čili internetové připojení mít k dispozici nemusíte.

Na co si dát pozor při výběru EET pokladny?

Výběr EET pokladny není nic snadného, proto se jistě ptáte, co si při výběru pohlídat. Především se zaměřte na typ připojení k internetu a také na to, jakou výdrž baterie daná pokladna má.