Když se lídři společnosti rozhodují nad tím, do jaké reklamy budou investovat, většinou ani nepřemýšlí nad klasickou papírovou formou. Důvodem toho je především domněnka, že papírová reklama ve světě plném digitálních technologií zkrátka není tou správnou a efektivní volbou. Jenže opak je pravdou – paradoxně ve světě plném digitálních vymožeností a inovací je papír to, co nabírá na síle. A on-line reklamou není ta tištěná propagace nijak ohrožena.
Tištěná reklama, respektive tiskoviny jsou, podle průzkumu, možná o malinko efektivnější. Důvodem toho je několik přesvědčivých zjištění:
Účinnost přenosu je vyšší
Mozek zkrátka nelze oklamat – i tak lze toto tvrzení podložit. Podle posledních statistik si nejvíce detailů z tištěných materiálů zapamatovalo skoro osmdesát procent dotázaných. To hravě překonává efektivitu on-line propagací.
Nad tištěnou reklamou lidé zpravidla tráví více času. To vede k rychlejšímu a zároveň také snazšímu vstřebávání obsahu, a nakonec i k lepší schopnosti zapamatovat si informace, které se na letáku nebo plakátu nachází.
Papír jako způsob zpomalení?
Možná jste nikdy nepovažovali tištěnou reklamu za jakýsi způsob zpomalení, ale většina lidí to opravdu tak bere. I když je aktuální svět plný digitálních a technologických inovací, zároveň jde dopředu sedmimílovými kroky neskutečnou rychlostí. Lidé touží po zpomalení a chvilka oddechu při pročítání akčních letáků je pro lidi oddechem.
Navíc díky své textuře i vůni zapojuje tištěná reklama, respektive papír síť nervových spojení, které souvisí s prostorovou pamětí. To, co se nachází na papíře, tak člověku zůstane v hlavě po delší čas.
Spojení se značkou
Věděli jste, že pokud logo natisknete na papír, člověk se s ní více spojí, respektive ztotožní? Většinou se totiž využívá kontrastu nebo neobvyklých formátů, jež se člověku vryjí do povědomí, i když o to možná ani neusiluje.