Poohlížíte se po novém komerčním prostoru a tápete v nepřeberném množství inzerátů realitních kanceláří? Nabídky filtrujte podle požadavků pro vaše podnikání. Sepsali jsme, na co při jeho výběru myslet a jaké možnosti Praha nabízí.
Ještě než se vydáte na prohlídku komerčního prostoru, položte si několik otázek:
- V jaké by měl být lokalitě?
- Bude vám jeho plocha dostačovat, i když budete růst?
- Musí splňovat speciální hygienické podmínky?
- Zvládnete si prostor udržovat sami, nebo budete muset platit uklízečku/správce?
Kavárnu si otevřete v centru města, myslete i na sklad a bezbariérový přístup
Otevíráte-li si cukrárnu, pekárnu nebo obchod s oblečením, poohlédněte se po prostoru v centru města, ideálně s přímým vstupem z ulice. Bude zákazníkům na očích a prodejny si snadněji všimnou. Plusové body získáte s bezbariérovým přístupem – umožníte vstup maminkám s kočárkem, důchodcům nebo invalidům.
Zamyslete se, kde budete skladovat suroviny nebo zboží. Mějte na paměti, že dlouhá cesta nebo schody zásobování ztíží – tahat paletu mouky do druhého parta bude docela oříšek. Podnikáte-li navíc v gastronomii, do skladu nesmíte chodit přes prodejnu.
Samostatnou kapitolou je výrobna. Chcete-li v prodejně i péct nebo vařit, čeká vás dlouhý seznam přísných hygienických předpisů, které musíte splnit. Výrobna potřebuje:
- schválení stavebním úřadem, že se jedná o výrobnu,
- souhlas od hasičského záchranného sboru
- a vlastní sklad i odvětrávání.
Agenturu, kancelář nebo firmu otevřete klidně na kraji města
A to obzvlášť v případě, že vaše služby nebo zboží zákazníci nepotřebují denně – ušetříte za drahé nájmy v centru města. Myslete však na dostatek parkovacích míst pro klienty i zaměstnance, případně snadnou dostupnost tramvají nebo autobusem.
Ze začátku možná oceníte pronájem menší kanceláře s možností s rozšíření ve stejné budově, případně sdílení prostoru s jinou firmou. I pro kancelář vybírejte prostory s bezbariérovým přístupem.
Komerční prostory v nových developerských projektech přitáhnou zákazníky
V rámci výstavby pražských developerských projektů vznikají mimo setkávacích a odpočinkových ploch i nebytové komerční prostory. Pyšní se velkou podlahovou plochou, zázemím pro zaměstnance a velkými prosklenými okny do ulice nebo náměstí.
Pro vznik nových projektů developeři vybírají strategické lokality s výbornou dostupností na MHD nebo městský okruh. K vašemu businessu tak budou mít klienti vždycky snadný přístup.