Marketér Vavřička: recept na dlouhodobé udržení TOP pozic ve vyhledávači Google

Chcete zvýšit návštěvnost svého webu či eshopu? Hledáte návod, jak se dostat na nejlepší neplacené pozice ve vyhledávači Google a dlouhodobě se na TOP pozicích udržet? Přečtěte si rozhovor se zkušeným marketingovým poradcem Janem Vavřičkou.

Honzo, zeptám se vás přímo a bez okolků. Jak se můžu se svým webem dostat na nejlepší pozice ve vyhledávači?

Děkuji za jasnou a přímou otázku, kterou slýchávám od zákazníků opravdu velmi často. Na TOP pozice ve výsledcích vyhledávání Google či Seznam.cz se můžete dostat buď placenou reklamou (Google Ads, SKLIK) anebo můžete optimalizovat váš web a bojovat o nejlepší pozice v neplacených výsledcích vyhledávání.
Pojďme se zaměřit na oblast optimalizace webu (SEO – search engine optimization). Pro zlepšení pozic webové stránky je nutné sladit ambice investora (majitele webu) s reálnými možnostmi optimalizace v kontextu aktuálního konkurenčního boje.
Prvním krokem k úspěchu je osobní schůzka. Na začátku každého online projektu se s klientem sejdu a stanovíme si prioritní klíčová slova, měřitelné cíle a rozpočet s ohledem na sílu konkurenčních webů a aktivity konkurence.

Co myslíte silou konkurenčního webu?

Tím myslím pomocnou hodnotu při posuzování kvality webových stránek z pohledu odkazového profilu. Čím více kvalitních zpětných odkazů má váš web, tím větší máte šanci posunout se na nejlepší pozice ve vyhledávání. Je to důležitý dílek v rozmanité optimalizační skládačce.
Kvalitu svého webu si můžete otestovat sami snadno a rychle na stránce Ahrefs‘ Backlink Checker. Zde zjistíte hodnotu Ahrefs Domain Rating (DR) pro vaše www stránky, přičemž výsledek je vždy na stupnici od 0 do 100. Čím větší číslo, tím lépe.
Musím ale dodat, že síla konkurenčního webu spočívá také například v unikátnosti užitečného obsahu a rychlosti načítání webu. Parametrů pro optimalizaci webu je mnoho.

Jaký je tedy návod na dlouhodobé udržení webu na nejlepších pozicích? Můžete prozradit váš recept?

Ano. Držím se osvědčeného receptu, který ve své marketingové praxi používám již od roku 2006. Přestože se algoritmus vyhledávačů stále vyvíjí a mění, troufám si tvrdit, že podstata SEO zůstává více méně stejná.
V naší online agentuře UNIWEB s.r.o. se při optimalizaci webů našich klientů spoléháme na vyzkoušené metody. Můj stručný optimalizační recept by se dal vyjádřit takto:

  • Zformulujte svou ambici do konkrétního požadavku.
  • Sejděte se s marketingovým specialistou.
  • Projednejte možnosti tvorby užitečného obsahu a budování zpětných odkazů.
  • Dohodněte se na rozsahu práce a rozpočtu.
  • Pusťte se společně do práce, přičemž nejprve vylaďte technické nastavení webových stránek (rychlost načítání, zabezpečení webu).
  • Následně nastavte SEO elementy přímo na webu (TITLE, DESCRIPTION, STRUKTURA, VNITŘNÍ ODKAZY…).
  • Pak se pusťte do tvorby užitečného obsahu a budování zpětných odkazů.
  • Minimálně jednou měsíčně vyhodnoťte růst návštěvnosti webu a stanovte si úkoly na další období.

A funguje váš recept? Můžete uvést příklady úspěšných projektů?

Ano, recept je vyzkoušený v praxi a funguje. Mám pro vás čtyři zajímavé příklady.

  1. Doporučuji přečíst si článek „Jak trojnásobně zvýšit neplacenou návštěvnost webů„, kde uvádím fakta týkající se růstu neplacené návštěvnosti informačního a zpravodajského portálu REGIONPRAHA.CZ.
  2. Dalším příkladem úspěšného projektu je online magazín Vanili.cz, který překonal hranici 7.000.000 zobrazení a na Festivalu fantazie získal cenu Aeronautilus pro nejlepší český web.
  3. Jako další příklad mohu jmenovat internetový obchod SZO.cz. Jsem rád, že manažer kvality zmíněného eshopu Petr Krásný potvrzuje, že do SEO se vyplatí investovat a zároveň mě velice potěšila nominace na ocenění Marketér roku 2015 za komplexní SEO strategii tohoto online projektu.
  4. Ještě zmíním web Plzenskycatering.cz, kde se nám dlouhodobě daří udržet prioritní klíčová slova na nejvyšších pozicích.

Poznámka redaktorky: zeptala jsem se jednatele a manažerky společnosti Plzeňský catering, jak jsou spokojeni s prací profesionálního marketéra Jana Vavřičky.

„Mohu potvrdit, že SEO konzultant Jan Vavřička z online agentury UNIWEB s.r.o. nám dlouhodobě a úspěšně pomáhá s optimalizací našich webů. Prioritní klíčová slova z oblasti gastro podnikání jsou stabilně po celý rok na nejlepších pozicích ve vyhledávači Google,“ říká Ing. Radovan Sochor, jednatel společnosti.
„Musím říci, že Honza Vavřička pečlivě prochází všechny možné SEO parametry našeho webu a snaží se o zlepšení každé nesrovnalosti, kterou najde. Posílá nám desítky konkrétních doporučení a já pak koordinuji realizaci navržených změn. Pro spolupráci na novém projektu Pivní lázně jsme si Honzu a agenturu UNIWEB vybrali, protože prokázal, že rozumí svému oboru,“ ohodnotila spolupráci Ing. Lucie Šmídová, manažerka marketingu.

Děkuji všem za rozhovor

Andrea Ježková

Foto: Lucie Jandáková