Konec roku je období, kdy mohou zaměstnavatelé vyhodnotit, jak kvalitně jejich zaměstnanci pracovali a také je to nejlepší čas, kdy jim vyplatit odměny. Obzvláště v době krize přijdou peníze navíc vhod. Mezi štědré zaměstnavatele patří i společnosti Lidl a Kaufland, které letos zaměstnance odmění.

Na co se mohou zaměstnanci těšit?

Obě společnosti patří do skupiny Schwarz a pro odměny si vyčlenily celkem 96 milionů korun. Nebudou zaměstnance nijak rozlišovat, odměnu dostanou všichni, od zaměstnanců v prodejnách až po ty v logistice, v centrálách a dokonce i v masozávodě.

“Vážíme si práce a nasazení každé kolegyně i kolegy. Letošní rok byl náročný pro všechny z nás, jejich zásluhou jsme ale dokázali udržet naše prodejny v chodu a celý rok tak zajišťovat vše potřebné pro naše zákazníky,“ řekl pro ceskenoviny.cz generální ředitel Lidlu Pavel Stratil.

“Ke všem našim zaměstnancům přistupujeme osobně a velmi si ceníme jejich pracovního nasazení na každé pozici. Věříme, že tato mimořádná odměna potěší všechny naše zaměstnance a že jim zpříjemní společné chvíle strávené v kruhu rodiny a přátel během vánočních svátků,“ doplňuje Stefan Hoppe, generální ředitel společnosti Kaufland.

Motivace pro zaměstnance

Zkušení zaměstnavatelé vědí, jak důležitou roli odměny hrají. Někteří zaměstnanci se často cítí nedocenění a díky odměně nabudou dojmu, že jejich tvrdá práce skutečně přináší ovoce. Bonusy zvyšují loajalitu a také pomáhají udržet pracovní nasazení. Pro některé firmy se mohou zdát odměny jako zbytečný výdaj navíc, ale jejich psychologický efekt je vysoký. Když následně společnost hledá pracovní sílu, lidé preferují zaměstnavatele, který má dobré reference a je ke svým zaměstnancům štědrý.

Odměnami je velmi znám jeden z největších tuzemských zaměstnavatelů a sice automobilka Škoda Auto. I přes pokles tržeb letos dala zaměstnancům jednorázový bonus ve výši 40 tisíc korun a plošně zvedla tarifní mzdy o 2000 korun. Minulé Vánoce zpříjemnila svým zaměstnancům BILLA, která má v tuzemsku již více než 240 supermarketů a předala svým zaměstnancům na prodejnách dárkové karty v hodnotě 2500 Kč. Za práci o Štědrém dni dostali příplatek za práci 50%. Dokonce i malý bonus dokáže zahřát u srdce a nemělo by se na něj zapomínat.